Yenişehir yeşil geleceğe yürüyor | MERSİN X

Yenişehir yeşil geleceğe yürüyor

Yenişehir yeşil geleceğe yürüyor mersinx.com.tr



MERSİN-Yenişehir Belediyesi, tarımdan teknolojiye uzanan ekolojik hamleleriyle sınırları aştı. Avrupa
Komisyonu’nun elit projelerine davet edilen Yenişehir’de; kırsal göçü önleyecek tıbbi aromatik bitki
vadisi kuruluyor, mahalleler gereksiz betondan arındırılıyor ve tonlarca atık ekonomiye kazandırılıyor.
Belediye meclis toplantısında konuşan Başkan Abdullah Özyiğit, "Bu dünya bize miras değil, emanet.
Gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakmak için herkesin üzerine düşeni yapması
gerekiyor." dedi.
Mersin Yenişehir Belediye Meclisi Haziran Ayı Olağan Toplantısı'nın ikinci birleşimi, Yenişehir
Belediye Başkanı Abdullah Özyiğit başkanlığında gerçekleştirildi. Toplantıda 5-11 Haziran Dünya
Çevre Haftası dolayısıyla belediyenin çevre, iklim ve ekolojik tarım alanındaki çalışmaları hakkında
meclis üyelerine bilgi veren Başkan Özyiğit, sürdürülebilir yaşam hedefi doğrultusunda önemli projeleri
hayata geçirdiklerini söyledi.
EKOLOJİK DÖNÜŞÜM KÖYDEN KENTE GÖÇÜ DURDURACAK
Konuşmasında Değirmençay, Karahacılı, Uzunkaş ve Çukurkeşlik mahallelerini kapsayan bölgeyi bir
tıbbi aromatik bitki sahası haline getirmek için ilk adımı attıklarını müjdeleyen Başkan Özyiğit, şu
ifadeleri kullandı: "Biliyorsunuz Değirmençay'da Türkiye'de bir ilk olan arı merasını kurmuştuk. Yılın 11
ayı çiçek açabilen bitki ve ağaçlarla burada dünyanın en doğal balını üreteceğiz. Şimdi aynı bölgede
tıbbi aromatik bitkiler üreterek bunları çay, yağ ve standardize edilmiş formlarla kozmetik ve ilaç
sanayisine kazandıracağız. Sert çekirdekli geleneksel ürünlerin aksine, bu alternatif ürünler yüksek
paha değerleriyle köylerden kente göçün önüne geçecek. Kaldı ki bunlar, tıbbi aromatik bitkiler doğayı
temizleyen, toprağı temizleyen özellikleri olan da bitkiler."
GEREKSİZ BETONLAR GİDİYOR, YERİNE YEŞİL GELİYOR
Yenişehir Belediyesi'nin çevre ve iklim alanındaki çalışmalarının uluslararası düzeyde ilgi gördüğünü
belirten Özyiğit, belediyenin AR-GE ekibinin Sofya’da düzenlenen programlara katıldığını ve
Avrupa’daki çeşitli şehirlerle ortak projeler yürüttüğünü ifade etti. Avrupa Komisyonu tarafından
yürütülen Destination Earth Projesi kapsamında davet edilen altı belediyeden biri olduklarını hatırlatan
Özyiğit, İngiltere, İtalya, Yunanistan, Almanya ve İspanya’dan belediyelerle iş birliği yaptıklarını
söyledi. Yeşil Yenişehir Projesi'nin uygulama aşamasına geçtiğini de açıklayan Başkan Özyiğit, Fuat
Morel Mahallesi'nde belirlenen bir alanın gereksiz beton yapılardan arındırılarak yeşil alana
dönüştürüleceğini belirtti. Yapılacak çalışmaların iklim üzerindeki etkilerinin bilimsel yöntemlerle
ölçüleceğini ifade eden Özyiğit, çevre yatırımlarında somut sonuçlar elde etmeyi amaçladıklarını dile
getirdi.
TONLARCA ATIK EKONOMİYE VE DOĞAYA KAZANDIRILDI
Sıfır atık çalışmaları hakkında da bilgi veren Özyiğit, belediyenin sıfır atık yönetimi kapsamında belge
almaya hak kazandığını söyledi. 2025 yılı içerisinde 1 milyon 10 bin 281 kilogram karışık ambalaj atığı,
288 bin 300 kilogram tekstil atığı ve bin 800 kilogram bitkisel atık yağ toplandığını belirten Özyiğit, bu
atıkların geri dönüşüme kazandırılarak hem çevreye hem de ekonomiye katkı sağladığını ifade etti.
Mersin Eczacı Odası ile yapılan protokol kapsamında atık ilaçların da toplanacağını açıklayan Özyiğit,
bu sayede ilaç atıklarının doğaya zarar vermeden imha edileceğini kaydetti. Yenişehir Belediyesi'nin
Türkiye’de bir ilk olarak hayata geçirdiği Dijital İkiz ve Mikro İklim Modeli Projesi'nin de uluslararası
platformlarda dikkat çektiğini belirten Özyiğit, bu çalışmanın Avrupa’daki projelere davet edilmelerinde
önemli rol oynadığını söyledi. Öte yandan, kültür ve sanat alanındaki çalışmaları nedeniyle belediyenin
“Yaşama Değer Katanlar Ödülleri” kapsamında ödüle layık görüldüğünü açıklayan Özyiğit, ödülün 10
Haziran’da İstanbul’da düzenlenecek törende takdim edileceğini bildirdi. Konuşmasının sonunda çevre
bilincinin önemine dikkat çeken Başkan Özyiğit, “Bu dünya bize miras değil, gelecek nesillerden
emanet. Onlara daha yaşanabilir bir dünya bırakmak için herkesin üzerine düşeni yapması gerekiyor”
dedi.