Mersin Büyükşehir Belediyesi, kadınların ekonomik hayata katılımını artırmak ve girişimcilik
yolculuklarında onlara destek olmak amacıyla, kentin farklı noktalarında üretici kadın stantları
kurmaya devam ediyor. Kadın ve Aile Hizmetleri Dairesi Başkanlığı koordinesinde kent genelinde
açılan stantlar, kadın girişimcilerin ürünlerini doğrudan tüketiciyle buluşturmasına imkan tanıyor. Bu
stantlarda markasını tanıtarak işe başlayan kadın girişimcilerden biri de ‘Mamaluv’ markasıyla,
Türkiye’nin birçok noktasında ve Almanya’da ürünlerini satışa sunan Büşra Kısaçağır.
Anne-bebek ürünleri üretimini uzun yıllar yapan ve e-ticarete yönelen Kısaçağır, özellikle müslin
tekstil ürünleri ve mama sandalyesi kılıflarıyla kısa sürede dikkat çekti. Büyükşehir Belediyesi’nin
üretici kadın stantlarında tüketiciyle buluşan Kısaçağır, edindiği deneyim ve müşteri geri dönüşleri
sayesinde markasını büyütme yolunda önemli adımlar attı. ‘Mamaluv’, hem yurt içinde mağazalarda
yer alıyor, hem de yurt dışı pazarına açılmış durumda.
Üretici kadın stantları sayesinde kadınlar hedef kitlelerine daha rahat ulaşabilirken, ürünlerine yönelik
talebi de doğrudan gözlemleyerek işlerini geliştirme fırsatı buluyor. Kadın girişimciler bu stantlar
aracılığıyla sadece satış değil, aynı zamanda deneyim ve bilgi paylaşımı da yaparak işlerini daha
ileriye taşıyabiliyor. Zamanla iş yeri açan, e-ticarete yönelen ya da farklı alanlarda işini büyüten birçok
kadın girişimci, üretici stantlarının kendileri için bir başlangıç noktası olduğunu vurguluyor.
Kısaçağır: “Üretici kadın stantları, sıfırdan başlayanlar için güzel bir başlangıç”
‘Mamaluv’ markasının sahibi Büşra Kısaçağır, Mersin Büyükşehir Belediyesi’nin üretici kadın
stantlarında yer alırken, aynı zamanda belediyenin organize ettiği girişimcilik, pazarlama gibi
alanlarda eğitim ve seminerlere de katıldığını belirtti. Kısaçağır, “Aktif olarak anne bebek ürünleri
üretimi yapıyoruz. ‘Mamaluv’ markamızı büyütüyoruz. Büyükşehir ile 6 sene önce kurduğu
stantlar sayesinde tanıştım. Belediye’nin sunduğu tüm imkanlardan yararlanıyoruz. Üretici
stantları, aslında bir girişime başlamadan önce çok güzel bir başlangıç. ‘Başkaları neler yapmış,
kaç senedir buradalar, neler yapılabilir? Hedef müşteriniz kimdir?’ bunları görüyorsunuz.
Sıfırdan başlayan biri için gerçekten güzel bir imkan” dedi.
“Stantlarda kadınlar arasında bilgi paylaşımı da oluyor”
Büyükşehir Belediyesi’nin birçok noktada üretici kadın stantları açtığını da dile getiren Kısaçağır,
“Alışveriş merkezlerinde, sahilde, ortak büyük projelerde, organizasyonlarda ve birçok alanda
farklı hedef kitleye ulaşabiliyorsunuz. Bayram dönemleri, yılbaşı dönemleri bizlere can suyu
oluyor” diye konuştu. Üretici kadın stantlarında yer alan kadınların, etrafındaki diğer üretici kadınları
görerek belli bir bilgi birikimi ve tecrübeye sahip olduğunu ve birbirlerine çok destek verdiklerini de
vurgulayan Kısaçağır, “Birbirimize sorabileceğimiz çok fazla soru var. 100 stanttan 80’i çok güzel
noktalarda. Hepsiyle bir bilgi paylaşımımız oluyor. Çünkü herkes işinin üstüne bir şey koymuş
oluyor. Kimse o stantta olduğu gibi kalmıyor. Bazısı kendi işletmesini açarken, bazısı e-ticaret
veya farklı alanlarda devam ediyor. Bununla alakalı bir network de tabi çok iyi oluyor”
ifadelerine yer verdi.
“Büyükşehir, kadın dostu belediyecilik sergiliyor”
Mersin Büyükşehir Belediyesi’nin kadın dostu belediyecilik sergilediğini de sözlerine ekleyen
Kısaçağır, “Bu konuda çok hassas davranıyorlar. Kadınları her alanda aktif tutuyorlar. Bunu
köylerden şehre kadar söyleyebilirim” dedi.
Üreten kadınlara tavsiyede de bulunan Kısaçağır, “Herkesin bir hayali var. Bunun en güzel adımı
Büyükşehir Belediyesi’nin stantları. En azından orada müşterilerini görürler. Bir şeyleri
satabildiğini veya satamadıklarını görürler. Olumlu da olsa olumsuz da olsa, sonucunu hızlı bir
şekilde alabilirler. Kısacası bir yerden başlamış olurlar” diye konuştu.